woensdag, 14 augustus, 2024

•   +31 180 695 777 (NL) +32 3 297 70 07 (BE) ----------Lasal Latest Version: 0097_0----------

KOLLMORGEN’s frameless direct drive linear motoren voor metaalsnijden IC en KPM Series voor hogere performance

3D snijden voor grote formaten met KOLLMORGEN

km cutt01

Er zijn weinig bedrijven ter wereld geschikt voor het bouwen van machines die grote formaten kunnen snijden, bijvoorbeeld silo assemblages tot 12 meter lang en 3 meter breed, evenals schuine randen voorafgaand aan het lassen. Cutlite Penta is een dergelijk bedrijf. Sinds 1992 is het Florentijnse bedrijf, gevestigd in Calenzano, één van de toonaangevende bedrijven in Italië voor het ontwerp, fabricage en distributie van laser machines voor de verwerkende industrie. Met de productie, commerciële en service sites in China, de Verenigde Staten en Brazilië is Cutlite Penta uitgegroeid tot een top-ranking bedrijf op een wereldwijde schaal. Kwaliteit, technologie, flexibiliteit en klantgerichtheid gecombineerd om producten die synoniem zijn met Italiaanse excellentie leven in te blazen.

door: Fabio Massari, Senior Key Account Manager &  lisabetta Redaelli, Marketing Communication Germany KOLLMORGEN Italia
km cutt03

De machines geproduceerd door Cutlite penta zijn ontworpen om een verscheidenheid aan materialen snijden, waaronder metaal, hout, plastic, keramiek, glas, methylmethacrylaat, en composietmaterialen. Lasersnijden wordt met succes gebruikt in de bouw waar geavanceerde technologie, nauwkeurigheid en snelheid nodig zijn. Om deze reden wordt de technologie wordt gebruikt in omgevingen waar nauwkeurigheid en precisie van essentieel belang zijn, zoals in de productie van industriële machinecomponenten waar de uiteindelijke assemblage perfect moet zijn.

Fiber Plus
 De lasersystemen in de Fiber Plus familie voor metaalsnijden zijn uitgerust met lasers met vermogens niveaus tot 15Kw. Ze combineren hoge prestaties, structurele stijfheid en efficiëntie.De lasersystemen in de Fiber Plus familie voor metaalsnijden zijn uitgerust met lasers met vermogens niveaus tot 15Kw. Ze combineren hoge prestaties, structurele stijfheid en efficiëntie. De lineaire motoren van Kollmorgen die de twee assen van de machine verplaatsen, garanderen de hoge dynamische prestaties (≤ 2.5 G) van de fiber Plus-serie, waardoor een hoog productiviteitsniveau mogelijk is, zelfs bij zeer complexe geometrieën. Fiber plus van Cutlite Penta staat voor efficiëntie en effectiviteit van systemen met behulp van Fiber lasertechnologie met merkbare voordelen: zeer eenvoudige installatie en onderhoud, ruimtebesparend, hoge betrouwbaarheid en hoge prestaties als gevolg van de perfecte integratie van elk onderdeel.km ich22De FIBER PLUS machine is ontworpen voor structurele produktie, voor het met absolute precisie groot formaat 3D metaal snijden, zoals metalen tanks tot 13 meter lang en 3 meter in diameter. Er zijn weinig bedrijven in de wereld in staat om dergelijke werkzaamheden te ondernemen en ook weinigen in staat om machines te produceren voor het uitvoeren van dergelijke specifieke bewerkingen zoals afkanten of schuin snijden met een vermogen van tussen de 2 en 15Kw. We hebben het over twee keer zoveel vermogen als normaal nodig voor het snijden van metalen die bijzonder dik en resistent zijn en bijzondere afscherming vereisen met voor de hand liggende veiligheidsredenen: de machine moet aan alle kanten met bladbehuiszing beschermd worden. Gezien de enorme maten en het significante gewicht is de LM machine is ontworpen om te worden getest, gedemonteerd, vervoerd en weer in elkaar gezet te worden op de locatie van de eindklant.

KBM™ Series direct drive motoren

KBM™ Series direct drive motoren worden gebruikt op de roterende Penta Fiber Laserkop om de kinematica te verminderen, de nauwkeurigheid van de beweging te verhogen en het compacte formaat te maximaliseren. KBM™ Series direct drive motoren worden gebruikt op de roterende Penta Fiber Laserkop om de kinematica te verminderen, de nauwkeurigheid van de beweging te verhogen en het compacte formaat te maximaliseren. De KBM™ serie is ontwikkeld om direct in de machine geïntegreerd te worden, door gebruik te maken van eigen lagers ter ondersteuning van de rotor. Er is een breed scala aan standaard motoren (14 maten met variabele lengtes); afhankelijk van de behoefte, zijn er extra configuraties beschikbaar en kunnen wijzigingen in het gedeelde ontwerp snel en kosteneffectief worden gemaakt.
Dankzij de speciale Penta Fiber snijkop, kunnen uitstekende prestaties worden bereikt in termen van snelheid, efficiëntie en stevigheid. Van het snijden van plaatmetaal tot het creëren van veel kleinere decoratieve artikelen, is het mogelijk om machines te ontwerpen die geschikt zijn voor verschillende behoeften.
km DD
pdfdwl  Lees complete artikel in pdf